De invloed van onlineaankopen op uw magazijninrichting

De invloed van onlineaankopen op uw magazijninrichting

Magazijninrichting is een belangrijk onderdeel van het efficiënt runnen van uw bedrijf. Een goed georganiseerd magazijn kan leiden tot snellere verwerking van bestellingen, vermindering van fouten en verbetering van de veiligheid van medewerkers. Niks nieuws. Maar wat nou, als de lay-out al staat en u moet inspelen op externe factoren, zoals consumentenaankopen? Wij kunnen amper hun gedrag besturen, terwijl onlineaankopen, onze werkprocessen enorm beïnvloeden. Daarom bespreken we in deze blog hoe je als bedrijf kan inspelen op de groeiende trend van onlineaankopen en hun piekmomenten.


De optimale magazijnindeling

Laten we beginnen bij de basis. Een goede magazijnindeling is van groot belang voor het efficiënt runnen van uw bedrijf. Door de lay-out, groepering van producten, veiligheid en het gebruik van een magazijnmanagementsysteem, kunt u de verwerking van bestellingen versnellen, fouten verminderen en de veiligheid van medewerkers verbeteren.

Ook al heeft u de basis goed op orde, dan kunnen orderpieken alsnog een grote uitdaging zijn voor uw magazijnindeling. Want tijdens deze momenten kan het magazijn overweldigd raken met bestellingen, wat kan leiden tot vertragingen en fouten. De eerste stap in het aanpakken van orderpieken is het identificeren van de piekmomenten. Dit kan door het bijhouden van eerdere verkoopgegevens, benchmark analyse en trends.

Door het identificeren van deze momenten, kunt u zich voorbereiden en proactief handelen. Bijvoorbeeld door uw medewerkers te vertellen over de piekmomenten en hen op te leiden over hoe ze efficiënt kunnen werken tijdens deze pieken. Maar waar het aantal jaar geleden normaal was om tijdens deze momenten extra arbeidscapaciteit in te zetten, is dit tegenwoordig een utopie. Bovendien worden de pieken niet meer enkel bepaald door seizoenspieken zoals kerst.


Efficiënte magazijninrichting

Er zijn dus andere manieren nodig om uw efficiëntie en opslagcapaciteit te verhogen. Bijvoorbeeld door het gebruik van flexibele opslagsystemen, waarmee u snel producten kunt verplaatsen naar waar ze nodig zijn. Ook kan het gebruik van een magazijnmanagementsysteem helpen bij het automatisch verwerken van bestellingen en het bijhouden van voorraadniveaus.

We geven u graag een praktisch voorbeeld aan de hand van orderpicking. Aangezien dit een gevarieerd en uitdagend vakgebied is binnen de intralogistiek. Met name door de vele voetgangers in de orderverzamelgebieden en de zeer lange transportafstanden. Door het inzetten van een autonome orderpicker worden uw medewerkers ontlast.

De orderpicker slaagt er in om serietrucks om te vormen tot zelfstandig opererende assistenten voor uw medewerker. Dit betekent dat een orderverzameltruck zoals de OPX iGo neo zijn operator op de voet volgt. Het voertuig stopt altijd precies op de optimale orderverzamelpositie en past de route en snelheid intuïtief aan met behulp van kunstmatige intelligentie.

Dit zorgt voor een efficiënter proces, en dus meer capaciteitsmogelijkheden bij uw bestaande medewerkers.


Medewerker en bedrijfsanalist in één

Naast hands-on medewerkers zijn onze orderpickers ook uw bedrijfsanalisten. Wanneer u kiest voor IGo Insights kunnen de orderpickers op basis van machine learning, een analyse maken van uw bedrijfsproces, met specifieke aanbevelingen, zodat u proactief en grondig kan handelen op realtime inzichten. Waaronder:

  • Grafische registratie van alle voertuigbewegingen in heat maps, om knelpunten in de prestaties op te sporen en te optimaliseren.
  • Een exacte foutopsporing door het terug te kijken op het voertuig- en systeemgedrag.
  • Het tonen van kerncijfers voor responstijden, verkeersdichtheid, bezettingsgraad en stilstandstijden.
  • Dagelijkse informatie over trends en afwijkingen van de norm.
  • Onderhouds- of reparatiemaatregelen worden pro-actief geïnitieerd.
  • En responsief dus gemakkelijk uit te lezen op een webinterface voor desktop en alle mobiele toestellen.

Afhankelijk van uw specifieke situatie, zijn tal van toepassingen mogelijk. Wij adviseren u graag over onze oplossingen. Neem vrijblijvend contact met ons op door hier te klikken, of bel 078-6845200.


Laat een reactie achter

Reacties

Geen Reacties

Abonneer u op onze blog!

Zodra een nieuw artikel wordt gepubliceerd, zullen wij u op de hoogte brengen! U kunt zich op elk moment uitschrijven.

Informatie over gegevensbescherming
This site is protected by FriendlyCaptcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.