Nieuwe AGV’s voor Neele-Vat
STILL verzorgt implementatie en service
Neele-Vat nam onlangs twee nieuwe AGV’s in gebruik voor het pallettransport van de Tronox fabriek in Rozenburg naar het eigen, naastgelegen warehouse. De implementatie van de nieuwe AGV’s wordt verzorgd door STILL, dat ook de service voor haar rekening neemt.
Als full service logistiek dienstverlener ontzorgt Neele-Vat de complete logistiek voor haar klanten. In Rozenburg, onder de rook van Rotterdam, doet het bedrijf dit voor Tronox, een producent van titaandioxide en anorganische chemicaliën. “Vanaf de naastgelegen fabriek worden de pallets met halffabrikaten aangeleverd; 24 uur per dag, zeven dagen per week. De pallets worden automatisch gelost en opgeslagen in het warehouse. “Daar hebben we plaats voor zo’n 15.000 pallets”, vertelt Alex Dikhoff, branch manager bij Neele-Vat Logistics. Vanuit het warehouse worden de producten vervolgens over de hele wereld getransporteerd.
Nieuwe oplossing
Voor het transport tussen de Tronox fabriek en het warehouse zet Neele-Vat al sinds de ingebruikname van het warehouse, in 2008, AGV’s in. “Met meer dan 100.000 uren op de teller waren de vorige AGV’s écht aan het einde van hun levensduur. We zijn daarom op zoek gegaan naar een nieuwe oplossing”, vervolgt Dikhoff. Net als in 2008 koos Neele-Vat voor het Duitse E&K Automation. “Ze zijn een betrouwbare partner gebleken en hebben doorontwikkeld”, licht Alex Dikhoff toe.
Maximale inzetbaarheid
De implementatie en de service voor de nieuwe AGV’s wordt verzorgd door STILL. Dikhoff: “Zij hebben alle intern transport voor het warehouse geleverd en verzorgen al sinds 2008 de service naar volle tevredenheid. Ook het correctief en preventief onderhoud aan de vorige AGV’s werd door STILL verzorgd.”
Zeker in een volcontinu inzet als die bij Neele-Vat is goede service essentieel. De fabriek draait door en de 24/7-operatie vraagt om een maximale inzetbaarheid. “STILL zit min of meer om de hoek en ze hebben een goede verstandhouding met E&K. Daardoor blijven de lijnen kort en kan er snel worden geschakeld als dat nodig is”, weet Dikhoff.
‘Probleemloos pendelen’
Om ervoor te zorgen dat de service op peil blijft en de AGV’s ook de komende jaren probleemloos kunnen worden ingezet, hebben de STILL servicemonteurs een uitgebreide training gekregen van de engineers van E&K. “Mede dankzij die training, maar ook omdat de techniek is doorontwikkeld, verwacht ik minder onderhoud en minder problemen. Ik ga er van uit dat we ook de komende jaren probleemloos kunnen blijven pendelen”, besluit Dikhoff.