Service maakt het verschil

STILL servicemonteurs maken uitsluitend gebruik van originele, gepatenteerde STILL componenten van premium kwaliteit.

STILL investeert veel in een doelgerichte, uitgebreide training van haar technici.

Mochten de originele componenten niet direct voorhanden zijn in de servicebus, dan worden ze nog dezelfde nacht geleverd, zodat ze de volgende ochtend beschikbaar zijn.

De resultaten van het jongste klanttevredenheids-onderzoek bewijzen dat STILL voldoet aan de hoge eisen. De service wordt beloond met een tevredenheidsgraad van 93 procent.

First-class serviceprestaties zijn voor STILL meer dan zomaar een loze kreet. Ze vormen een cruciale, onderscheidende factor, waarmee de toonaangevende aanbieder van intralogistieke maatwerkoplossingen in een verzadigde markt boven de concurrentie uitsteekt.

De aanschaf, van nieuwe trucks, neemt vaak enkele weken in beslag. In het beste geval enkele dagen. De inzet van diezelfde trucks is een kwestie van jaren. Jaren, waarin een optimale inzetbaarheid centraal staat. Is een goede service dan niet even belangrijk als de kwaliteit van de ‘hardware’? En bieden uitstekende serviceprestaties toegevoegde waarde die voor klanten een sleutelrol speelt bij de keuze van een partner voor het interne logistiek? STILL beantwoordt de vragen met een helder ‘ja’.

 

Service cruciaal voor klant

“Onze klanten geven keer op keer aan dat goede service een belangrijke reden voor hen is om ons als partner te kiezen”, vertelt Jacques Arrighi, hoofd van de Business Line Sales Applications & Services bij STILL. Zijn woorden worden versterkt door een recent marktonderzoek, waaruit blijkt dat serviceprestaties en betrouwbaarheid voor de ondervraagde bedrijven uit acht Europese landen de belangrijkste selectiecriteria zijn bij de keuze voor een intern transportpartner – nog voor truckprestaties en kostprijs. De uitkomst verbaast Jacques Arrighi niet. De investering in intern transportmaterieel betreft immers een langetermijn investering. “De gemiddelde inzetduur van onze trucks bedraagt tien jaar. Dan is het logisch dat onze serviceprestaties door de klant worden gezien als garantie voor een decennium lang probleemloos intern transport en een optimale inzetbaarheid”, aldus Arrighi.

 

Drie factoren

Voor STILL zijn er drie factoren die het succes van de service bepalen: kwaliteit, deskundigheid en klantgerichtheid, waarbij beschikbaarheid en snelheid mede de kwaliteit bepalen. De kwaliteit van de service wordt mede bepaald door de kwaliteit van de gebruikte componenten. Logisch dus, dat de STILL servicemonteurs uitsluitend gebruik maken van originele, gepatenteerde STILL componenten. En mochten die niet direct voorhanden zijn in de servicebus, dan worden ze nog dezelfde nacht geleverd, zodat ze de volgende ochtend beschikbaar zijn.

STILL investeert veel in een doelgerichte, uitgebreide training van haar technici. Die brede opleiding levert ook klanten meerwaarde op, luidt de filosofie. In plaats van specialisten voor afzonderlijke servicewerkzaamheden, heeft de klant vaak één  aanspreekpunt, dat bekend is met het bedrijf, de specifieke inzetomstandigheden kent en zelfstandig aan de slag kan.

 

Service4all

Hoe serieus STILL een uitstekende service neemt, blijkt ook uit het feit dat de diensten niet ophouden bij het eigen merk. Onder de noemer Service4all verzorgen de STILL servicemonteurs ook het preventieve onderhoud en de reparatie van trucks van andere aanbieders. “Zo profiteren ook onze klanten met een gemixte vloot van één centrale en vooral bekwame partner”, legt Arrighi uit.

Dat dit niet zomaar een loze kreet is, blijkt onder andere uit het jongste klanttevredenheidsonderzoek van STILL. Om haar diensten voortdurend te verbeteren, vraagt STILL klanten in meer dan 17 landen het hele jaar door naar hun tevredenheid. In de afgelopen 12 maanden werden ruim 18.500 klanten benaderd omtrent de service van STILL. Het resultaat: een tevredenheids-graad van 93 procent.